2024. május 17., péntek - Paszkál
mtsz.org »Cikkek

58. Szlovák Turista Találkozó

Martinban volt az idei KST találkozó
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
A Szlovák Turista Klub idén a Kis-, és Nagy-Fátra között, a Turóci-medencében elterülő Túrócszentmártonban (Martin) rendezte meg 58. Turista Találkozóját, amelyen hazánkból öt fő vett részt.

A Magyar Természetbarát Szövetséget Pálmai Vencel szakági titkár és Kissné Katona Valéria, a Zala Megyei Természetbarát Szövetség titkára képviselte.

Pálmai Vencel köszöntője
A találkozó résztvevőit a város egyetemének kollégiumában és a központtól kissé távolabb fekvő autós campingben szállásolták el.

A város főterén este hét órakor kezdődő megnyitón szövetségünk elnöksége nevében Pálmai Vencel köszöntötte a résztvevőket. A zenés-táncos műsor után polgármesteri fogadáson vettünk részt.

A Martinské Hole-n

A következő két napon a Szlovák Turista Klub alelnöke, Kuis István volt a túravezetőnk. Pénteken a Kis-Fátrában található Martinské Hole-ra látogattunk el, majd kétórás gerinctúra következett. Ezt követően felkerestük a KST martini szekciójának síházát, majd egy hegyi fogadóban fogyasztottuk el ebédünket. A városba való visszaérkezésünk és a vacsora után részt vettünk az Irodalmi Múzeumban a Krásy Slovenska folyóirat alapításának 90 éves jubileumi évfordulója alkalmából rendezett kiállításon. Az est zárásaként még meglátogattunk néhány sörözőt…

A Kis-Fátra gerincén

A KST martini szekciójának síháza

Szombaton a Nagy-Fátrában található Drieňok 1268 méteres csúcsát másztuk meg (szó szerint!), ahol a kopaszok és szakállasok találkozójára került sor. Természetesen a rendezvényen bárki részt vehetett. Kissé elfáradva érkeztünk vissza Martinba, ahol este hét órakor kezdődött – szintén a város főterén – a találkozó ünnepélyes zárása.
A hozzászólók között volt Kissné Katona Valéria is, aki meleg szavakkal invitálta szlovák turistabarátainkat a jövő évi magyarországi gyalogos találkozóra, Gyenesdiásra. A kultúrműsort követőn búcsúzóul ismét polgármesteri fogadáson vettünk részt.

A Drienok csúcsán

Összességében elmondható, hogy újfent egy nagyszerű rendezvényen vettünk részt, ahol a meleg fogadtatáson kívül, sok-sok figyelmességet kaptunk vendéglátóinktól.
Jövőre a Selmeci-hegységben lévő Vyhne-ben lesz az 59. Szlovák Turista Találkozó, amelyet mindenkinek csak ajánlani tudok.