2024. május 03., péntek - Tímea, Irma
mtsz.org »Cikkek

Kéktúráztak a V4-es Turista „csúcs” találkozó résztvevői

A meghívott vendégek a Bükk legszebb helyeit keresték fel az ittlétük alatt.
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
Október 6-tól 9-ig vendégeskedtek a Bánkúti Turistaházban a cseh és szlovák turistaszervezetek elnökei, akik részt vettek a Kéktúrázás napján is.

Rendhagyó, de annál mozgalmasabb V4-es „csúcs” találkozót szervezett a Magyar Természetjáró Szövetség a Bükkben. A cseh és szlovák vendégek megismerhették az egyik legszebb hegységünk természeti és épített gyöngyszemeit, egyebek mellett ellátogattak a nemrég átadott Zsófia-kilátóhoz, megnézték Répáshuta mellett a Bükki Csillagdát és október 8-án részt vettek a Kéktúrázás napján is. Természetesen egy Bükköt átszelő szakaszt választottak és Bélapátfalváról Bánkútig gyalogoltak az Országos Kéktúra vonalán.

A jó hangulatú esemény közös vacsoráin a szervezetek vezetői megvitatták az aktuális helyzetet – turistautak, turistaházak, természetjáró kiadványok és rendezvények voltak a legfőbb témakörök –, sőt még az is kiderült, hogy a szlovák elnök előre megálmodta a bükki túráját. Egyöntetű vélemény volt, hogy a hazai turistaút-jelzések kiemelkedően jól karbantartottak és ezáltal az utak nagyszerűen követhetőek, valamint értékelték a túrázás és ezzel együtt a kéktúrázás népszerűségét is.

Balról jobbra: František Šiller, Jiří Homolka és Tassy Márk, az MTSZ igazgatója

Jiří Homolka - Cseh Turisták Klubja (KCT) elnök

Nagyon örültem, hogy meghívást kaptunk erre a nem minden napi eseményre. Az útvonal, amit bejártunk a Bükkben gyönyörű volt, számos látványos kilátóponttal, mint például a Tar-kő. Szép, egészséges erdőkön vezetett az utunk. Az időjárás is tökéletes volt, a szervezők jól “megrendelték”. Meglepett, hogy mennyire sokan túráztak, illetve kéktúráztak, erre egyáltalán nem számítottam!

Feltűnt és külön kiemelném, hogy a turistajelzések mennyire igényesen fel voltak újítva. Igen sok fiatallal találkoztunk útközben, ami szerintem nagyon jó jel, ez alapján lesz természetjáró utánpótlás.

Sok szép hasonló rendezvényt kívánok az MTSZ-nek!

František Šiller – Szlovák Turisták Klubja (KST) elnök

Kellemes meglepetést okozott, hogy egyrészt milyen csodás hegyvidékek találhatóak Magyarországon, másrészt az itt töltött napok mennyire jól szervezettek voltak.

A csütörtöki érkezéskor naplemente a Bálványon, a Petőfi kilátóban, a pénteki kirándulás a Zsófia-kilátóhoz, majd a Szeleta barlanghoz, a finom ételek és a szombati kéktúra nap is remek volt! Gondoltam, hogy jó lesz, de nem várta, hogy ennyire szuperül sikerül minden.

Egy hónappal korábban volt egy álmom, amiben egy ismeretlen helyen túráztam, és most a szombati túrán “déja vue” érzés fogott el, beugrott, hogy erről álmodtam korábban. Szerencsére egyáltalán nem tévedtünk el, mert annyira jók és jól követhetőek a jelzések, hogy végig biztonságban éreztük magukat. Nagyon örülök, hogy ezzel a társasággal találkozhattam, és remélem  hogy hatékonyan tudunk majd tovább dolgozni, lesznek új, előrevivő közös gondolatok, tevékenységek. Rengeteg ihletet és ötletet kaptam a néhány nap alatt, amit szeretnék majd Szlovákiában is hasznosítani.

Tassy Márk – Magyar Természetjáró Szövetség (MTSZ) igazgató

Nagyon inspiráló és értékes napokat töltöttünk együtt. Az időjárás szerencsénkre tökéletes volt, a hazai őszi táj legszebb színeit mutathattuk meg a V4-es barátainknak. A Bánkúton töltött négy nap kiváló ellátásáért, szuper kedves kiszolgálásért nagy köszönet a turistaház üzemeltetőinek, csillagos ötöst érdemelnek!