mtsz.org »Cikkek

OKT nyomvonalváltozás Városlőd és Csehbánya között

Példamutató együttműködés történt a terület gazdája részéről
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
Az OKT 8-as számú szakaszán évek óta fennálló nehézséget sikerült, reméljük hosszútávon, a terület gazdájának példamutató együttműködésével megoldani. Egy magántulajdonban lévő, az év nagy részében villanypásztorral elkerített marha és juhlegelőn keresztül vezető útvonal került az elkerített legelőterületen kívülre. A tulajdonos a villanypásztor és a legelőt szegélyező erdő között kb. 2 m szélességben kitisztította az erdőt. A legelőterületek között a kerítéseken két helyen is nyitható átjárókat alakított ki. Ezzel lehetővé vált a tenyészállatoktól elkülönült biztonságosabb túrázás.

Az útvonal a Városlőd és Csehbánya közötti műúttól az eddigi útvonalon halad a legelőig. A legelőt elérve az új nyomvonal nem egyenesen, hanem a kerítés mellett jobbra halad. Kb. 100 m-re, a második balra forduláskor a nyomvonal a kerítés mellől elválik és egy újan kitisztított 4 m széles irtáson jutunk a legelő kerítésén lévő első kapuig. A kapu után jobbra fordulva kell követni a jelzéseket. A második kaput kb. 450 m után érjük el. Utunk során az innen következő cserjést balról kerüljük ugyan, de az erdőtől ismét jobbra haladunk tovább. Az új nyomvonal kb. 800 m után egy ÉNY-i irányváltással tér vissza az eredetire éppen ott, ahol az út a mezőről az erdőbe kanyarodik.

Képek a változás munkálatairól:

Jelen útvonalváltozás a korábban már egyeztetett, időközben felmért kényszerű nyomvonal változtatások egyik eredménye.

MTSZ Országos Központ

Kapcsolódó cikkek:
Változott az OKT nyomvonala a Rozália téglagyár környékén.
Változott az OKT nyomvonala a Hármashatár-hegyen.
OKT nyomvonalváltozás Hollókő és Felsőtold között.
Változott az OKT nyomvonala Piliscsabán.