2024. május 04., szombat - Mónika, Flórián

Szántód Közösségi ház - Erdészet-tér - Szántódpuszta - Fenyveserdő Kilátódomb - Csemetekert - Platánsor - Szántód Közösségi ház.

sárga IVV pötty (sárga IVV pötty)
Szántód 5 IVV
Szántód 5 IVV körtúra
Szántód Közösségi ház.
Hevesi
2010-06-08 16:16:42

Bevezető

Az útvonal menetirányban fehér alapon sárga ponttal van jelezve

A Rajthelytől balra indulunk el, majd az első keresztutcán jobbra kimegyünk a 7-es főút mellé .Itt balra indulva a lámpás csomópontnál keresztezzük a 7-es főutat, majd a piros háromszög jelzést követve érünk a SEFAG Zrt. Irodaházáig. Itt balra kanyarodva a Római útra térünk rá és ezen a piros háromszöggel jelzett úton haladunk Szántódpusztáig.
Mielőtt elérjük a hátsó kaput, a sárga pötty jelünk jobbra fordul, de érdemes egy kis kitérőt tenni a pusztára és a Kristóf kápolnához.
Utunkat folytatva a jelzés mentés eleinte egy fasor közt haladunk, majd rövid nyílt terepen emelkedik az út. Hamarosan egy erdei szakaszhoz érünk, ahol a jelet követve betérünk a fák közé.
Hamarosan derékszögben jobbra fordul az út, kiérünk az erdő szélére, s már előttünk egy magasles a Fenyves-erdei kilátópontnál. Itt egy asztalból és padokból álló pihenő található. Az utat az erdőszélen ereszkedik enyhén lefelé. Elhaladsz egy villanypásztorral bekerített fiatal erdőtelepítés mellett, s ennek a végénél jobbra fordulsz.
Egy szép faiskola mellett mész el, majd az út nyomvonalát követve jobb oldalt egy cserjék szegélyezik az utat, baloldalt egy rét. Sajnos jelzést itt nem találsz.
Egy idő után az út jobbra kanyarodik, de Te balra fordulsz, s a rét szélén haladva éred el a települést, ahol ismét a sárga pötty és sárga sáv jelet követve érsz el kanyargós utcákon a célig.
(A 7-es főúton az átkeléshez használd a gyalogátkelőhelyet!)