2024. május 04., szombat - Mónika, Flórián

Szántód Közösségi ház - Szántódpuszta - Zamárdi Szamárkő - Vaskereszt - Kilences-tető - Csemetekert - Szántód Közösségi ház

piros IVV pötty (piros IVV pötty)
Szamárkő 10 IVV
Hevesi
2010-06-08 19:09:17

Bevezető

Az útvonal menetirányban fehér alapon piros ponttal van jelezve

A közösségi háztól l balra indulunk el, majd az első keresztutcán jobbra kimegyünk a 7-es főút mellé .Itt balra indulva a lámpás csomópontnál keresztezzük a 7-es főutat, majd a piros háromszög jelzést követve érünk a SEFAG Zrt. Irodaházáig. Itt balra kanyarodva a Római útra térünk rá és ezen a piros háromszöggel jelzett úton haladunk Szántódpusztáig.
A hátsó kapun lehetőség van a Kristóf kápolnához és a régi temetőhöz bemenni! Továbbhaladva keresztezzük az erdőgazdasági aszfaltutat. Innen irányunkat tartva a zöld és sárga sávon megyünk tovább. A Szamárkő előtt a sárga elmegy jobbra, de mi továbbhaladunk és bal oldalon a fák között elérjük Szamárkő szikláit. Néhány métert továbbhaladva jobbra fordulunk és enyhén emelkedő, majd jobbra tartó úton a pincék között érünk fel a Kőhegyre. Itt a sárga sáv jelzésre térünk át. A kilátó jobbra látható, érdemes felmenni. Ha visszajöttünk a kilátótól akkor a sárga sávon először Ny-i majd D-i irányban haladunk és hamarosan beérünk az erdőbe. Tartva az irányt, továbbra is a sárga sáv jelzésű úton haladva az erdőből nagy É-D-i irányú tisztásra érünk ennek D-i végén lesz  a Vaskereszt.
A padokon megpihenhetünk, majd a tisztás bal oldalán induló zöld kereszten leereszkedünk a korábban már keresztezett erdészeti aszfaltos útra. Közben a fák között a bal oldalunkon egy etetőhöz láthatunk le a völgyben. Az aszfaltúton jobbra fordulunk és a bal oldalon egy lekerített csemetekerthez érünk. A zöld kereszt a csemetekert kerítése előtt balra egy rövid, de húzós emelkedőn megy fel. A jelzés jobbra, később balra tartva kiér az erdőből és máris a Kilences-tetőre érünk,itt egyenesen a kerítés felett továbbhaladva, majd annak Ny-i sarkánál jobbra fordulva a sárga kereszt jelzésen haladunkl. Leérve a tetőről a sárga sávra térünk rá, ami tovább megy a Balaton irányába, majd balra kanyarodva a rét É-i peremét követve érjük el Szántód szélét. A házak között a sárga sáv jelzést követve érünk a közösségi házhoz. (A 7-es főúton az átkeléshez használd a gyalogátkelőhelyet!)