mtsz.org »Cikkek

OKT50 - Városlődtől Bakonybélig

16. nap - 2011.06.29. - A harmadik szakasz második napja
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
Kellemes, túrázáshoz való, jó idővel virradt ránk a második nap reggele. Nem tudom, a többiek hogy érezték magukat, nekem fájt minden porcikám, még az indítóhelynek kikiáltott asztalokig is egy kész kínszenvedés volt lejutnom.  Hiába, a kerékpározás más izmokat erősít.

A szokásos reggeli teendők, regisztráció, csoportkép elkészülte után a kisbolthoz vonultunk,hogy feltöltsük az apadó élelmiszerkészleteinket. A tegnapi nap tapasztalataira való tekintettel új technikát vezettünk be.

Megegyeztünk, hogy a nagytalpúak kitérőt tesznek Hölgykő-várához és a Csehbányai Mária-kápolnához, én pedig ismét bevárom a busszal és vonattal később érkezőket és a Kő-domb melletti pihenőnél várjuk össze egymást. Ez a variáció bevált az út során, mert együtt tudott haladni a ma is 20 főt számláló csapat.

Városlődöt elhagyva néhány kilométert az aszfalt úton gyalogolunk, majd egy szántóföld szélén folytatjuk az utunkat. Felüdülésnek számított, amikor beértünk az erdő hűvösébe. Rövid pihenő után már az fák árnyékában haladtunk a tovább a Torna-patak völgyében. Mi értünk először a találkozó helyként megbeszélt erdei pihenőhöz.

A többiekre való várakozás közben gyönyörködtünk a pillangók mennyiségében és színes szépségükben. Amikor ismét teljes létszámban volt a csapat utunkat Németbánya felé vettük. Menet közben elkészültünk testileg- lelkileg,hogy a faluban nincs semmilyen frissítő pont. Ezért meglepődött, amikor Németbányára beérve egy autóból kiugró úriember mindenki kezébe nyomott egy ételszállító dobozt.

Az ebéd fogyasztása közben derült ki, hogy Ági túratársunk szervezkedett a hátunk mögött. Ismerőseivel elkészítette az ételt és a Farkasgyepűi Nimród Vendéglő tulajdonosa, Ányos Árpád segítségével juttatta ki Németbányára. Nagyon köszönjük neki még egyszer a finom meglepetés ebédet. Az ebéd utáni sziesztát követően, akik még bírták a plusz kilométereket, elsétáltak megnézni a közelmúltban felújított kápolnát.

Innen először vegyes, majd bükkös erdő árnyékában haladtunk Bakonybél felé. A jól járható földút lehetővé tette a beszélgetést. A fiatalok, akiknek már az internet használata teljesen természetes, sok új ötlettel, lehetőséggel ismertettek meg. A Hajszabarnai Pénzlik- barlangnál ismét kétfelé oszlott a csapat. A környéken Savanyú Jóska betyár rejtekhelyének tartott barlang látogatása veszélyes és TILOS. Így csak kívülről szemlélhették meg az érdeklődök.

Mi többiek sajnos ismét aszfalt úton ballagtunk lefele Bakonybélbe. Szállásunk ezen az estén a családi házból kialakított, vadszőlővel befutatott Vadszőlő Panzióban volt. Vacsora után, hol teljes létszámban, hol csoportokra szakadva, de még sokáig beszélgettünk a hangulatos kerthelyiségben.