mtsz.org »Cikkek

OKT50 – Füzértől Hollóházáig

61. nap – 2011. 08. 13. A kilencedik szakasz hatodik napja
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
A vándorlás utolsó napján kissé mindenki mélabúsan eredt neki az utolsó kilométereknek, tudván, hogy vége van egy olyan túrának, ahol sok-sok élménnyel lettek gazdagabbak az őket körülvevő természettől és a sok segítőkész embertársunktól.

Füzérre reggel autókkal és mikrobusszal jutott át a csapat két fordulóban, a sietősebbek már az elején indultak, hogy elérjék a délutáni autóbuszt a hazautazáshoz. Ezen a napon 64-en vándoroltunk együtt szövetségünk vezetőinek társaságában.

A Vár-forrásnál mindenki feltöltötte víztartalékjait, hiszen már sokan tartottak az előttünk lévő nagy szintkülönbségtől. Innen enyhébben emelkedő utakon jutottunk el a Csataréti-erdészházig, ahonnan rövidebb pihenő után nekirugaszkodtunk az előttünk lévő rövid szakasznak a 300 méteres szintkülönbségének leküzdéséhez. A Kis-Milic oldalából Pazar kilátás volt a délelőtti párás időben a füzéri várra, majd újra nekirugaszkodva az emelkedőnek értünk a Nagy-Milic 895 méteres csúcsobeliszkjéhez.
A Nagy-Milic csúcsától 500 méterre egy kis füves tisztáson, Pálmai Vencel a Gyalogtúra Bizottság elnöke és a Szlovák Turista Klub képviselői vártak bennünket ízletes pálinkával, melyet stilszerűen, bakancs alakú pohárkából kínáltak.

Innen hosszan lejtve jutottunk a Bodó-réti büféhez, ahol frissen készült lekváros derelyével és töltött káposztával telíthették a hasukat az éhes vándorok. Innen előbb műúton, majd a Sarjános-rérten leereszkedve jutottunk le Hollóházára, az Országos Kéktúra emlékműhöz és kilométerkövéhez. Itt köszöntöttük a 4 végig vándorló társunkat, majd a polgármester vezetésével megtekintettük a katolikus templomot, és az imaházban elhelyezett porcelán oltárt.

Ezután a Fazekasház udvarán babgulyást kaptak a részvevők, majd a délutáni záróünnepségen emlékplakettet és tárgyjutalmakat vehettek át a megfáradt túrázók, majd este közös éneklés következett.