mtsz.org »Cikkek

OKT50 – Rudabányácskától Bózsváig

59. nap – 2011. 08. 11. A kilencedik szakasz negyedik napja
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.

A mai nap reggelén napsütéses időnk ígérkezett ismét. A csapatlétszám 43 fő lett, mivel az este folyamán és reggel sok új és visszatérő túrázó érkezett.

Rudabányácskáról a Napsugár Vendégház udvaráról indultunk tovább a falun kívül lévő volt erdészház kerítésén elhelyezett bélyegzőhöz, majd innen hosszú emelkedőn felfelé haladtunk, majd a Cserép-tó nyergétől beereszkedtünk Vágáshutára, ahol a polgármester és a falugondnok által előkészített fogadáson vettünk részt: barackpálinkával és zsíros illetve házi szilvalekváros kenyérrel látták vendégül a csapatunkat, majd a helyi „drótos-fótos-tót” bemutatója után a Nagypart és a Kispart panorámáját ismerhette meg jó párunk nekik köszönhetően.

Ezután Nagyhuta és Kishuta következett, ahol sokan választották délutáni programként a Pálháza és Rostalló között közlekedő erdei kisvasutat. Innen a látványos Szuha-patak völgyén és a bózsvai-szikla mellett érkeztünk be Nagybózsvára, ahol este a Kőbérc panzióban és a helyi egyházi ifjúsági szálláshelyen volt szállásunk és sátorhelyünk, amelynek udvarán este szalonnasütéssel múlattuk időnket.