Abaújszolnok - Meleg-oldal - Vagyos - Kalmi-tető - Ilkaháza, volt turistaház - Baktakék TÚRALEÍRÁSSAL!

Abaújszolnok - Baktakék
Abaújszolnok központ közút kereszteződés
Baktakék (Kossuth L - Rákóczi F utca kereszteződés)
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Természetjáró Szövetség
Hevesi
2013-06-07 22:19:13

Bevezető

Térkép: A Gömör-Tornai-karszt (Aggteleki-karszt és Szlovák-karszt) és a Cserehát Turistaatlasz és útikönyv 1:40000 és 1:60000, Cartographia 2003.
A szakasz fóruma: 25.sz. túra: Bódvaszilas - Boldogkõváralja
Bélyegzőhelyek fórumai:    Abaújszolnok, Baktakék

Abaújszolnok – Baktakék között a dombtető és a 2653-as közút között Baktakék előtt a jelzett utat elszántották.
(2013 májusi adat Hevesi Z)

Abaújszolnok - Baktakék

Ismét egy tipikus csereháti domb, azt leküzdve odébb vagyunk egy faluval és pecséttel.
Abaújszolnokot az enyhén emelkedő aszfaltos utcán hagyjuk el, egy régi útjelző tábla alig olvasható felirata adhat némi támpontot, 'mi merre hány méter'.

A temetőt elhagyva jelenleg éppen virágzó napraforgók között haladunk, de ez természetesen változhat, lényeg az, hogy a terep nyílt és szántóföld. A tetejére felérve pedig a már megszokott cserjés, bozótos terület de ezen könnyű áthaladni, az ösvény is viszonylag jól követhető. Jelzés ugyan nem nagyon van, szóval aki teheti a GPS-t ne felejtse otthon, bár ez az egész tájegységre érvényes.

A lejt-oldalon hamarosan feltűnnek előttünk , alattunk a baktakéki háztetők és a kis magaslatra épített, szépe, rendezett környezetben álló templom.

A teljes útvonal ezen a szakaszon nagyjából K-Ny-i irányú egészen addig amíg nem keresztezzük településre vezető országutat, majd átkelünk a Vasonca patakon és azon az utcán fordulunk ismét D-felé amelyre megérkeztünk.

A Rákóczi - Kossuth utcák kereszteződésében a jelzés balra fordul a templom felé, nekünk azonban egyenesen kell tovább menni a pecsételő helyre amely néhány száz méterre előttünk a baloldali kocsmában található. Pecsételés után vissza kanyarodva a Kossuth Lajos utcán át hagyjuk el ezt a települést, és indulhatunk ismét egy dombon keresztül Falncsal felé.
Hevesi Z. OKT 50. (2011.08.06.)