Csúcs-hegy - Rozália téglagyár TÚRALEÍRÁSSAL!

Csúcs-hegy - Bécsi út
Csúcs-hegy - Rozália téglagyár TÚRALEÍRÁSSAL!
Csúcs-hegy
Bécsi út, 18-as busz
130m (vissza)
Budapesti Természetbarát Sportszövetség
2011-08-20 09:45:11

Térkép: Budai-hegység 1:40000, Cartographia (6.) 2005.
A szakasz fóruma: 14.sz. túra: Hûvösvölgy - Rozália téglagyár
Bélyegzőhelyek fórumai:  Csúcshegyi th., Rozália téglagyár

A bejárás időpontja: 2010. augusztus 27.
A leírás elkészült: 2011. augusztus 17.

Virágos-nyereg - Rozália téglagyár

A pecsételés után a büfétől továbbindulva vágjunk át a földúton, és a fák közé belépve pár lépéssel elérjük azt a szintező murvás sétányt, a Guckler Károly utat, amin balra továbbindulunk. Itt ismét együtt halad a kék és sárga sáv jelzés, de nagyjából ötperces út végén különválnak egy katonasír melletti útelágazásban, ahol a kéktúra útja balra tér. Utunk továbbra is szintezve halad a Csúcs-hegy oldalában, időnként egy-egy kerítés jelzi az út jobb oldalán, hogy már idáig felkapaszkodtak a víkendházak telkei. Kilátás nincs, a fák mindent eltakarnak előlünk, aztán egy keresztező 120 kV-os távvezeték nyiladékát elérve nyílik csak ki előttünk a táj: közvetlenül alattunk, a hegy lábánál megpillantjuk a Rozália téglagyár épületeit, mögötte a völgy alján a forgalmas Bécsi út halad, a völgy túloldalán a Köves-bérc erdős oldala tűnik fel, a már távoli Pilisborosjenő házai mögött pedig a Kevély kettős púpja áll. Nem árt errefelé alaposabban is körülnézni, hiszen a további utunkat láthatjuk a nyiladékon keresztül!

Kilátás a nyiladékból a Solymári-völgyre

Egy balkanyarral befordulunk a távvezeték nyiladékába, eltűnik mögöttünk a kilátás, itt figyeljünk a letérésre, mert talán kétszáz lépés után jobbra kell fordulnunk, egy gyalogútra. A zöld sáv jelzéssel együtt kezdjük meg az ereszkedést, itt megint figyelni kell, mert a két jelzés útja különválik egymástól, a kék sáv jelzés a jobb oldali utat választja a villaszerű elágazásban! Egyre meredekebben ereszkedik az utunk, keresztezzük a korábban már látott sárga jelzés útját, a lejtő ezután is folytatódik. Szerpentinezve ereszkedünk egyre lejjebb, aztán elhagyjuk az öreg erdőt, és egy fiatalosba érünk.

Feltűnik a fák mögött a téglagyár kéménye.

Tőlünk jobbra feltűnnek a szélső lakóházak, az utunk egy balkanyarral szinte visszafordul, aztán néhány perc után kijutunk a fiatal erdő szélére, az ott futó keréknyomokon ballagunk tovább. Néhány perc alatt elérünk egy fémsorompót, ezt megkerülve egy aszfaltútra fordulunk ki. Jobbra indulunk el rajta, enyhén ereszkedve elhagyunk pár lakóházat, aztán feltűnnek az út bal oldalán a téglagyár épületei. A gyár kapujában álló villanyoszlopon találjuk a kéktúra bélyegző dobozkáját.

A bélyegző a téglagyár kapuja melletti villanyoszlopon található