Gánt - Kenderáztató - Pap-völgy - Leányfej-szikla - Hajszabarna - Mindszentpuszta TÚRALEÍRÁSSAL!

Gánt - Mindszentpuszta
Gánt, Vértes Vendéglő
Mindszentpuszta, kulcsosházak
Fejér Megyei Természetbarát Szövetség
2011-12-05 07:10:30

Térkép: Vértes turistatérkép 1:40000, Cartographia (20.) 2009.
Térkép: Gerecse, Vértes, Velencei-hegység turistakalauz 1:40000, Cartographia 2008.
A szakasz fóruma: 10.sz. túra: Bodajk, Csókakõ vm. - Szárliget
Bélyegzőhelyek fórumai: Gánt, Mindszentpuszta

A bejárás időpontja: 2010. december 27.
A leírás elkészült: 2011. július 31.

Gánt - Mindszentpuszta

A pecsételés után a Vértes vendéglőből továbbindulva visszatérünk a kéktúra útvonalára és a Kossuth utcán elhagyjuk Gántot. Hamar kiérünk a széles mezőre, amit már a falu felé jövet is láttunk, de akkor a szélén haladtunk, most pedig a közepe táján vágunk át rajta. Az utolsó házakat elhagyva egy jól kijárt, poros földúton haladunk tovább egy bokorsor jobb oldalán, aztán ez egyre foghíjasabbá válva elmarad mögöttünk. Kopár, köves dombok mellett megyünk el, aztán a földúton egy útkereszteződéshez érünk. A sárga sáv jelzés keresztezi az utunkat ugyanúgy, ahogy már megtette egyszer Gánt előtt is. Innen kelet felé kitérve néhány száz lépés után egy kis mocsaras mélyedést pillanthatunk meg: a Kenderáztató tavacskát.

Földúton a mezőkön keresztül

Egyenesen, kissé balra tartva indulunk tovább az útkereszteződésből, elhaladunk egy bekerített irtásfolt mellett, aztán egy fás, ligetes területen folytatjuk az utunkat. A keréknyomok tisztásokon vágnak át a facsoportok között, csak nagyon enyhén emelkedve. Megérkeztünk a Pap-völgybe, de itt az még elég széles, szinte nem is érzékeljük, hogy dombok húzódnak utunk mindkét oldalán. Ahogy haladunk, az utunk jellege nem változik, tisztások maradnak el mellettünk, erdőfoltokon vágunk át, de észrevesszük az egyre szűkebb völgyet határoló domboldalakat is. Figyelmesen nézegetve az erdős jobboldali dombot megpillanthatuk a Leányfej-sziklát.

Keréknyomokon a Pap-völgyben

A keréknyomok lassan eltűnnek, összeszűkülnek, a rétek is elmaradnak mögöttünk, már csak ösvényen ballagunk a fák között, aztán elkezdődik az erősebb kapaszkodó. A Hajszabarna dombgerincét elérve az emelkedés lassan elenyészik, újra erdei földúton ballagunk, aztán elérjük a kék négyszög jelzés elágazását. Balra, szinte visszafelé indulva ágazik ki az út, ráfordulunk, magunk mögött hagyjuk az erdőt és kiérünk Mindszentpuszta tisztására. Egy-két perces séta után már a házak között vagyunk. Az út bal oldalán áll a Mindszenti turistaház épülete, a kéktúra pecsét az utána következő, kissé már romos, magára hagyottan álló ház düledező kerítésének egyik oszlopán található.

A pecsét dobozkája Mindszentpuszta egyik elhagyatott házának kapuoszlopára van szerelve