Gerecse üdülő - Kis-Gerecse - Vízválasztó - Pusztamarót TÚRALEÍRÁSSAL!

Gerecse üdülő - Pusztamarót
Gerecse üdülő - Kis-Gerecse - Vízválasztó - Pusztamarót TÚRALEÍRÁSSAL!
Gerecse üdülő
Pusztamarót, emlékmű
2011-08-11 07:22:15

Térkép: Gerecse turistatérkép 1:40000, Cartographia (10.) 2006.
Térkép: Gerecse, Vértes, Velencei-hegység turistakalauz 1:40000, Cartographia 2008.
A szakasz fóruma: 11.sz. túra: Szárliget - Dorog
Bélyegzőhelyek fórumai: Gerecse üdülõ, Pusztamarót

A bejárás időpontja: 2010. november 13.
A leírás elkészült: 2011. augusztus 9.

Gerecse üdülő - Pusztamarót

Az egyházi üdülő épülete a Gerecse-hegy oldalában

A kerítés sarkában lévő pecsételőponttól továbbindulva egy darabig még a drótkerítést követi a földút – innen pár pillantást vethetünk a telek felső végében álló, igazán szép állapotban tartott, egyházi kezelésű Gerecse üdülő épületére, aztán egy útelágazásban balra térve lassan eltávolodunk tőle.

Ereszkedő ösvény a Kis-Gerecse köves oldalában

Elhaladunk egy másik útelágazásban álló tájékoztató tábla mellett – szövege szerint rövid kitérőt tehetünk a közelben található Tűzköves-barlanghoz, aztán pár perc után magunk mögött hagyjuk a kis fennsíkot, és meredeken leereszkedünk egy szurdokszerű völgybe. Átvágunk rajta, és a túlsó oldalon a Kis-Gerecse köves, sziklás domboldalában haladó ösvényen folytatjuk az ereszkedést. Elmaradnak mögöttünk a sziklák, balra, egy irtáson keresztül megpillantjuk a Pisznice-hegy kőfejtőjét, végül a lejtő alján egy dizsindzsás területen átvágva ösvényünk egy tisztásra ér ki. Balról csatlakozik hozzánk a piros sáv jelzés egy földúton, erre rátérve jutunk ki néhány lépés után a Vízválasztón áthaladó erdészeti útra.

A Vízválasztó erdészeti útján

Jobbra indulunk el rajta, néhány perc után magunk mögött hagyjuk az erdőt, az aszfaltburkolat lassan kikopik a lábunk alól és már egy murvás úton vágunk át a bokros-bozótos területen és érjük el a Rancs Fogadó bejárati útja után a pusztamaróti tisztást. Utunk az erdei pihenőháznál ívesen jobbra fordul, mi vágjunk át itt egyenesen az erdőszéli pihenőpadokig. A kéktúra pecsét dobozkája a padok mögötti egyik fenyőfa törzsére van szerelve, könnyen megtalálhatjuk. Leülhetünk pihenni a padokra, de érdemes megnézni a törökök elleni 1526-os vesztett csata szép emlékművét és a padok közelében fekvő öreg pusztamaróti temető sírköveit is. A tisztás távolabbik végén fekvő Sólyomfészek tábor faházaiban szállást is intézhetünk magunknak.

Visszatekintés a pusztamaróti tisztásról a Gerecse-hegyre