Istvánkúti erdészház - Mlaka-rét - Szpalanyica-rét - Hangyás-bérc - Cseliszka-rét - Brinzakóka-rét - Gerendás-rét - Eszkála erdészház TÚRALEÍRÁSSAL!

Istvánkúti erdészház - Eszkála erdészház
Istvánkúti erdészház
Eszkála erdészház
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Természetjáró Szövetség
2011-12-26 06:49:01

Térkép: Zempléni-hegység turistakalauz 1:40000, Cartographia 2005.
A szakasz fóruma: 26.sz. túra: Boldogkõváralja - Nagy-nyugodó-nyereg
Bélyegzőhelyek fórumai:   Istvánkúti eh., Eszkála eh.

A bejárás időpontja: 2011. szeptember 11.
A leírás elkészült: 2011. december 26.

István-kúti erdészház - Eszkála erdészház

Magányosan álló vadászház az István-kút mellett

A pecsételőponttól továbbindulva egy nagyon szép, ritkított, füves aljú nyírfaerdőben néhány perc alatt elérjük a másik vadászházat, egy gerendaépületet. Elhaladunk az előtte fekvő békalencsés tavacska mellett és felkapaszkodunk a keréknyomokon egy kis nyeregbe, ahol utunk beletorkollik egy nagyon jó minőségű erdészeti földútba. Rátérünk erre a keményre döngölt felületű útra, és egy jó darabot haladunk rajta a következőkben. Körülbelül tíz perc alatt érkezünk meg a Mlaka-rét turistaút csomópontjába, átvágunk a réten és egyenesen indulunk tovább, nagyjából keleti irányba.

Újabb tízperces menettel érjük el a kék négyszög jelzés Kishutára vezető elágazását, itt a földutunk megkerüli a Szpalanyica-völgy völgyfőjét, míg a kék négyszög jelzés keréknyomai lefelé indulnak meg a völgyben. Szintezve végigoldalazunk a Nagy-Hangyás oldalában, elhaladunk a Kerek-kőre vezető kék háromszög jelzés ösvényének kezdete mellett, és további negyedórás út végén pillantjuk meg magunk előtt a Cselliszka-rét füves mezejét. Szintezve, majd lassan ereszkedve körülbelül háromnegyed órás út végén érjük el a Gerendás-rét melletti útkereszteződést.

A Cselliszka-rét

Kissé balra tartva, északkelet felé folytatjuk az utunkat, és elkezdünk kapaszkodni a földúton az Eszkála oldalában. Nyolc-tíz perces kaptató végén érjük el az Eszkála vadászházhoz vezető leágazást, ezeken a füves keréknyomokon jutunk el néhány lépéssel az út felett elhagyatottan álló épülethez. A pecsétet a ház mellett találjuk egy fára szerelt dobozában. A kéktúra igazolófüzetben még erdészházként szereplő épület már nem lakott, csak a vadászok használják időszakosan.