Káptalantóti - Elő-rét - Öreg-hegy - Vár-kút (Csobánc) - Hári-dűlő - Köves-hegy - Mindszentkálla - Kőtenger - Velétei palotarom - Szentbékkálla TÚRALEÍRÁSSAL!

OKT-062 I.6/2
Káptalantóti - Szentbékkálla
Káptalantóti
Szentbékkálla
Veszprém Megyei Természetbarát Szövetség
2012-05-22 17:29:17

Térkép: A Balaton-felvidék és a Keszthelyi-hegység turistaatlasz és útikönyv, 1:40000, Cartographia 2002.
A szakasz fóruma: 6.sz. túra: Badacsonytördemic - Nagyvázsony
Bélyegzőhelyek fórumai:  Káptalantóti, Szentbékkálla

A bejárás időpontja: 2012. április 29.
A leírás elkészült: 2012. május 22.

Káptalantóti - Szentbékkálla

Káptalantóti központját magunk mögött hagyva végigballagunk a falu bekötőútján egészen a tapolcai országútig, jobbra indulunk el rajta, de néhány száz méter után már a Csobánc felé térünk le róla egy földútra. Itt is nagyüzemi szőlők között kezdjük meg a kapaszkodást, de a meredekebb hegyoldalt elérve itt is elkezdődik a présházak, kisebb szőlőskertek világa. Utunk egyre jobban silányul, végül már csak füves keréknyomokon ballagunk a kertek között. Már ismét kijártabb úton érjük el a Csobánc fennsíkjára vezető, kék rom jelzésű utat. Ide is érdemes felkapaszkodni, megnézni a vár szerény romjait és körbesétálni a hegytető fennsíkját, mert nagyon szép fentről a kilátás!

Kapaszkodás a Csobánc oldalában

Kilátás a Csobáncról a Tóti-hegyre, a Gulácsra és a Badacsonyra

A kék jelzés földútjára visszatérve leereszkedünk a következő völgy alján futó széles földútra, ezen haladunk párszáz lépést, aztán ismét kapaszkodni kezdünk a túlsó domboldalban. Magunk mögött hagyjuk az utolsó présházakat is, itt benőtt, gazos ösvényre fordulunk és felkapaszkodunk a Láz-tető nyergébe. A túlsó oldalon leereszkedve valaha megművelt, de most már lassan visszavaduló földekre érünk, ezeken átvágva érjük el a következő földutat. Balra térve átvágunk rajta a szőlőkön, aztán egy mélyútba leereszkedve jutunk el Mindszentkálla határába.

Mélyúton Mindszentkálla felé

A kéktúra éppen csak érinti a falu szélét, továbbindulunk a Szentbékkállára vezető országúton. Innen bal felé térünk le a lovaspóló klub bejáró útjára, végigballagunk egy legelő szélén, félig megkerülve azt, és megérkezünk a Kőtenger dombjához. A jelzett út felkapaszkodik a kőalakzatok közé, végighalad a dombgerincen, aztán a túlsó oldalán leereszkedik.

A Kőtengernél 1.

A Kőtengernél 2.

Földútra térve érkezünk meg Szentbékkálla határába. Utunk a faluközpont felé vezet a falu utcáin, de mielőtt még elérnénk azt, a kéktúra egy rövid kitérőt tesz a falu északi határában álló velétei palotaromhoz. A szerény maradványoktól már néhány perc alatt visszaérünk a faluközpontba, ahol a kis presszó-vegyesbolt párosban kérhetünk bélyegzést az igazoló füzeteinkbe.