Magyarkút - Keskeny-bükki-patak - Kápolna-oldal - Katalinpuszta TÚRALEÍRÁSSAL!

Magyarkút - Katalinpuszta
Magyarkút - Keskeny-bükki-patak - Kápolna-oldal - Katalinpuszta TÚRALEÍRÁSSAL!
Magyarkút
Katalinpuszta
PalmaiVencel
2013-12-18 12:20:00

FIGYELEM! Az útvonal 2013. decemberében megváltozott! Hamarosan elkészül a leírása.

Térkép: Börzsöny turistatérkép 1:40000, Cartographia (5.) 2005.
A szakasz fóruma: 18.sz. túra: Nógrád - Becske
Bélyegzőhelyek fórumai:  Magyarkút, Katalinpuszta

A bejárás időpontja: 2011. április 16.
A leírás elkészült: 2011. október 3.

Magyarkút - Katalinpuszta

Magyarkút - Pipás kocsma

Pecsételés után visszaindulunk az Irma-forrás melletti Pipás kocsmából a makadámúton, hamarosan elérjük azt a pontot, ahol a kék sáv jelzések megérkeznek az erdőből a patakon keresztül. Átvágunk egy alaposan kitaposott erdészeti rakodón, megkerülünk egy lezárt fémsorompót, aztán továbbindulunk az erdei makadámúton. Nagyon kellemes része ez a túránknak: a Keskeny-bükki-patak völgyének legalján haladunk, sűrűn kaszált füves rétek peremén gyakorlatilag szintben. Az út felváltva halad a patak mindkét partján, elhaladunk a kék kereszt jelzés leágazása mellett – itt tér vissza, miután még a Nagy-kő-hegy tövében elvált az utunktól, aztán emelkedni kezd a földút alattunk.

Rétek mellett halad a földutunk

Nagyjából egyórai út végén érjük el azt a pontot, ahol le kell térnünk jobbra erről a jól járható erdei útról. Ekkor már elég magasra felkapaszkodtunk a völgy bal oldalába, a jól jelölt letérés után az ösvényünk meredeken leereszkedik a patakhoz, keresztezi azt, aztán kapaszkodni kezd a túlsó oldalon egy oldalvölgyben. Szuszogtató kaptató végén érjük el az erdő szélét és jutunk ki a Szendehely feletti mezők szélére. Balra, előre tekintve jól látszik előttünk a falu, az utunk is arrafelé vezet az erdőszélén, de még a házak előtt, a málnaültetvényeknél jobbra be kell térnünk a fák közé. Itt nagyon figyeljünk, mert az utunk rövid időn belül többször is irányt vált az erdőben az ösvények, keréknyomok között!

Szendehely

Végül egy gyalogút hosszabban is kitart alattunk, leereszkedünk rajta egy völgybe, aztán autózúgást hallunk a távolból és néhány perc alatt elérjük a 2-es számú főút egy hajtűkanyarját, ahol a fák közül kibukkanva megpillantjuk magunk előtt a Naszály erdős gerincét. Nekünk jobbra kell továbbindulnunk a főút szélén, ezért vágunk át egy rövid forgalmi szünetet kihasználva a sávokon, hogy a menetirány szerinti bal oldalon haladhassunk, a forgalommal szemközt.

A Naszály panorámája a 2-es úttól

A hajtűkanyarból kibukkanva feltűnnek az országút hosszú lejtője alján Katalinpuszta házai, jó tempóban pár perc alatt eljuthatunk odáig, és az első házaknál rátérhetünk a járdára. A falun végigballagva érjük el az út bal oldalán azt a kocsma-vegyesbolt párost, amelyiknek az ivójában a kéktúra bélyegző található. Közvetlenül az épület előtt van a buszmegálló, innen elég sűrűn indulnak Vác felé az autóbuszok.

A főút lejtőjén érjük el Katalinpusztát