Makkoshotyka - Hutka-szilvás - Hárs-elő - Cirkálótanya TÚRALEÍRÁSSAL!

Makkoshotyka - Cirkálótanya
Makkoshotyka - Hutka-szilvás - Hárs-elő - Cirkálótanya TÚRALEÍRÁSSAL!
Makkoshotyka
Cirkálótanya
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Természetjáró Szövetség
2011-12-26 07:08:22

Térkép: Zempléni-hegység turistakalauz 1:40000, Cartographia 2005.
A szakasz fóruma: 26.sz. túra: Boldogkõváralja - Nagy-nyugodó-nyereg
Bélyegzőhelyek fórumai:   Makkoshotyka, Cirkálótanya

A bejárás időpontja: 2011. szeptember 12.
A leírás elkészült: 2011. december 26.

Makkoshotyka - Cirkálótanya

Pecsételés után elindulunk visszafelé a Rákóczi Ferenc utcán, hamarosan becsatlakoznak balról a kék jelzések (innen érkeztünk) és most már azokat követve ballagunk tovább. Elhaladunk a templom, aztán a Metzner család szépen felújított kúriája mellett, végül az udvarház után jobbra térünk a Petőfi Sándor utcára. Néhány lépés után az utca jobbra fordul, nekünk itt be kell lépnünk a kanyarban lévő kertkapun! A kapu után kövekkel kirakott gyalogút kezdődik, ami felvezet a domboldalba, a Metzner család kriptájához.

A Metzner család kúriája Makkoshotykán

A Metzner család kriptája

A kis épület előtt az út véget ér, gyalogúton folytatjuk a kapaszkodást. Hamarosan elérjük a dombtető füves mezejét, pontosan előttünk feltűnnek a Sátor-hegyek csúcsai, de most már jóval közelebbről, mint ahogy a Nagy-Péter-mennykőről láttuk őket. Átvágunk a kaszálón, a túlsó oldalán jobbra rátérünk az utunkat keresztező keréknyomokra. Nagyjából 150 lépés után, a mezei utak elágazásában balra térünk és leereszkedünk a megművelt földek szélén a völgybe. A földek északi sarkában balra, ösvényre fordulunk és átvágunk az erdősávon.

Egyre közelebb érünk a Sátor-hegyekhez

A fák túlsó szélén átlépünk a Kovács-patak erecskéje felett és belépünk egy kapun keresztül egy szinte friss irtásfoltra. Az ösvényt követve végigkaptatunk rajta, aztán a túlsó oldalán egy létrán átmászva a kerítés felett belépünk ez erdőbe. Rátérünk az erdei keréknyomokra és nagyjából húsz perc alatt érjük el rajtuk a Cirkálótanya megművelt földjeinek szélét. Feltűnnek előttünk a tanya épületei, az utunk pont mellettük vezet el. A kéktúra bélyegző doboza a karám út felőli sarkára van felszerelve, jól látható helyre. Pecsételünk és folytatjuk az utunkat.