Nagyhuta - Kishuta - Kishuta vm. - Szuha-völgy - Bózsvai-szikla - Nagybózsva TÚRALEÍRÁSSAL!

Nagyhuta - Nagybózsva
Nagyhuta
Nagybózsva
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Természetjáró Szövetség
2011-12-26 08:07:58

Térkép: Zempléni-hegység turistakalauz 1:40000, Cartographia 2005.
A szakasz fóruma: 27.sz. túra: Nagy-nyugodó-nyereg - Hollóháza
Bélyegzőhelyek fórumai: Nagyhuta, Nagybózsva

A bejárás időpontja: 2011. szeptember 13.
A leírás elkészült: 2011. december 26.

Nagyhuta - Negybózsva

Pecsételés után továbbra is a Petőfi Sándor utcán maradva ballagunk tovább, elérjük Nagyhuta szélét, és az aszfaltúton haladva pár perc alatt megérkezünk Kishutára. Végigporoszkálunk a nevével ellentétben meglehetősen hosszú település főutcáján, a Kossuth utcán és nagyjából fél óra múlva érjük el a Pálházi Állami Erdei Vasút vágányát egy kis kocsma-vegyesbolt páros épülete mellett. Keresztezzük a síneket és balra indulunk tovább. 400-500 lépés után térünk le jobb felé, hogy aztán a murvás Ságvári utcán hagyjuk magunk mögött a települést.

A Szuha-völgyben

Egy darabig még az úton poroszkálunk, de aztán jobbra letérve róla egy vele párhuzamos ösvényen folytatjuk az utunkat. Mi a völgy alján haladunk, de az út egyre magasabbra kapaszkodik mellettünk, végül elfordul tőlünk. A völgy egyre jobban összeszűkül körülöttünk, a végén már csak egy keskeny eróziós árok alján halad a gyalogút a Szuha-völgyben. Pár perc alatt elérjük az árok végét, lassan ereszkedni kezdünk, és pár perces erdei menet végén érkezünk meg Nagybózsvára. Elhaladunk a Bózsvai-szikla tövében, aztán megpillantjuk a kis dísztó mellett álló Faluházat. A kéktúra bélyegzőt a ház előtt álló villanyoszlopra szerelt dobozkájában találjuk.