Pilisszentlászló - Rózsa-hegy - Szarvas-szérű - Szent László-hegy oldala - Pap-rét TÚRALEÍRÁSSAL!

Pilisszentlászló - Pap-rét
Pilisszentlászló
Pap-rét
HÓD Honismereti Túraegylet
kunosgabor
2014-01-30 16:02:13

Térkép: Pilis és Visegrádi-hegység 1:40000, Cartographia (16.) 2005.
A szakasz fóruma: 16.sz. túra: Dobogókõ - Visegrád, komp
Bélyegzőhelyek fórumai: Pilisszentlászló, Papréti eh.

A bejárás időpontja: 2010. augusztus 27.
A leírás elkészült: 2011. szeptember 27.

Pilisszentlászló - Pap-réti erdészház

Kápolna a névadó királyunk szobrával Pilisszentlászlón

Pecsételés után a Gesztenyés sörözőből továbbindulva keresztezzük Pilisszentlászló kis főterét, elhaladunk a kápolna és a névadó Szent László király mellszobra előtt, majd a tőlük balra nyíló utcácskán indulunk tovább. Néhány lépés után az elágazásban jobbra térünk, pár lépéssel később balra, és a Honvéd utcán folytatjuk az utunkat. Körülbelül száz-százötven lépés után ezt az utcát is elhagyjuk, jobbra térve kapaszkodni kezdünk egy kövekkel kirakott mellékutcán. Az elágazásban mellénk társult piros sáv jelzéssel együtt lépünk be az út végén az erdőbe, és folytatjuk a kapaszkodást egy vízmosásban emelkedő gyalogúton.

Kapaszkodás a Rózsa-hegyre

Egy rövid, meredek szakasz után a kapaszkodó megenyhül a Rózsa-hegy oldalában, enyhén kanyarog alattunk az ösvény a domboldalban. Ezen a szakaszon a gyalogút több ágra válik szét, több kitaposott nyom is vezet felfelé, kövessük a felfestett jelzéseket az elágazásokban! Néhány perc után az utunk befordul egy oldalvölgybe, annak az alja közelében vezet a továbbiakban felfelé. Itt már egyértelmű az utunk, nem lehet eltéveszteni! Nagyjából húsz-huszonöt perc alatt érünk fel végig az erdőben haladva a dombgerincre és tűnik fel előttünk az ott haladó keskeny, de nagyon jó minőségű erdészeti aszfaltút a Szarvas-szérű tisztásán.

A Szarvas-szérű tisztásán térünk rá a keskeny erdőgazdasági aszfaltútra

Ráfordulunk az aszfaltcsíkra és északkelet felé indulunk el rajta. Kellemes séta az utunk a szintező erdészeti aszfaltúton, a tisztást elhagyva a fejünk felett összeboruló lombok árnyékában haladunk. Öt-hatszáz lépés után azonban otthagyjuk az aszfaltutat és arról balra letérve egy ösvényen felkapaszkodunk a Szent László-hegy hátára, majd egy idő után leereszkedünk onnan. Az erdő szélén feltűnik mellettünk újra az erdészeti út, ami megkerülte a Szent László-hegyet, de megpillantjuk magunk előtt a Pap-réti erdészház kerítését is. A kéktúra bélyegzőjét az erdészház kapuja előtt találjuk, egy, az út és a kerítés között álló fa takarásában. Be kell érte nyúlni a kerítésen keresztül, mert a telken belül van felszerelve egy faoszlopra, a régi fakerítés meghagyott oszlopára.