Vágáshuta - Aranyoska - Hosszú-patak - Margit-kút - Hollós-völgy - Nagyhuta TÚRALEÍRÁSSAL!

Vágáshuta - Nagyhuta
Vágáshuta
Nagyhuta
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Természetjáró Szövetség
2011-12-26 08:00:26

Térkép: Zempléni-hegység turistakalauz 1:40000, Cartographia 2005.
A szakasz fóruma: 27.sz. túra: Nagy-nyugodó-nyereg - Hollóháza
Bélyegzőhelyek fórumai:   Vágáshuta, Nagyhuta

A bejárás időpontja: 2011. szeptember 13.
A leírás elkészült: 2011. december 26.

Vágáshuta - Nagyhuta

Vágáshuta főutcáján

Pecsételés után végigballagunk Vágáshuta lejtős Fő utcáján, a falu végén az aszfaltúton folytatjuk az utunkat. Nagyjából húszperces út végén tűnik fel az úttól jobbra a Margit-forrás kis füves rétje a pihenőpadokkal, asztalokkal. Letérünk az aszfaltútról és a forrás mellett indulunk tovább az itt kezdődő földúton. A Tehénkosár nevű széles, ligetes völgytalpon haladunk, a mellettünk futó Hollós-patak csobogását hallgatva. Néhány perces menet végén elérjük az erdőt, de a fák között is az egyre jobban összeszűkülő völgy alján kanyarog az utunk. Egy ponton aztán az útról letérve nagyon meredek kaptató kezdődik, ami itt is kitart a dombtetőig.

Kilátás a Vágáshuta és Nagyhuta közti dombtetőről

A tetőn egy földút fordul az ösvényünk mellé, de mi maradunk a gyalogúton és átvágunk a ligetes dombtetőn. Aztán a gyalogút belefut a visszatérő földútba, erre térünk rá és leereszkedünk rajta Nagyhuta déli végére. Egy hajtűkanyarral ráfordulunk a Petőfi Sándor utcára, ezen érjük el a polgármesteri hivatalt. A kéktúra pecsét dobozkáját az épület kerítésére szerelve találjuk meg.