Vállus - Barbacsi-erdő - Lesencefalu, Szőlőhegy am. - Alsó-Szőlőhegy - Mátyás-kút - Csengő - Csengői-árok - Lesenceistvánd TÚRALEÍRÁSSAL!

OKT-042 I.4/2
Vállus - Lesenceistvánd
Vállus
Lesenceistvánd
Veszprém Megyei Természetbarát Szövetség
2012-05-20 10:53:33

Térkép: A Balaton-felvidék és a Keszthelyi-hegység turistaatlasz és útikönyv, 1:40000, Cartographia 2002.
A szakasz fóruma: 4.sz. túra: Keszthely - Tapolca
Bélyegzőhelyek fórumai:  Vállus, Lesenceistvánd

A bejárás időpontja: 2012. március 15.
A leírás elkészült: 2012. május 20.

Vállus - Lesenceistvánd

Pecsételés után tovább ereszkedünk az utcán egészen a buszfordulóig, itt letérünk az aszfaltos főutcáról, kelet felé indulunk tovább a falu melletti mezőkön keresztül. Beérünk az erdőbe, földutunk lazán emelkedik a Barbacs-hegy oldalában, elérjük a legmagasabb pontot, innen már enyhén lejtve haladunk tovább. A Vállusról való indulásunk után félórával érünk ki az erdőből a Lesencefalu feletti mezőkre és érjük pár perc alatt a szőlőskerteket. A kerítések mellett folytatjuk az utat, és néhány száz méter után keresztezzük a Várvölgy és Lesencefalu közötti aszfaltutat.

Megpillantjuk a mezők túlsó szélén álló Kő orrát

Előttünk már látható a Kő orra, szőlőskertek között kezdjük meg a kapaszkodást a tető felé. A kék jelzéseket alaposan figyelve kell haladni, mert a kéktúra a szőlők közötti elágazásokban gyakran nem a kijártabb nyomokat választja! Egyre meredekebben kapaszkodva érünk el egy kis platón álló facsoportot. Itt az emelkedés hirtelen megszűnik és innen, a fák mögötti tisztásról csodálatos panoráma nyílik a Tapolcai-medencére és a tanúhegyekre. Itt tényleg érdemes pár percre megállni és gyönyörködni a látványban!

Kilátás a Kő orráról. Előttünk balról jobbra a Szent György-hegy, a Badacsony és a szigligeti dombok emelkednek.

Továbbindulva folytatódik még a kapaszkodás, de a javán már túl vagyunk! Kertek, présházak között érjük el utunk legmagasabb pontját, innen kék háromszög jelzéssel ösvény indul a Kő orra ormára. A kéktúra gyalogútja egy-két percig még fenn szintezik a hegyoldalban, aztán az erdőbe befordulva meredeken ereszkedni kezd a Tapolcai-medencébe. A fák között kanyargó meredek ösvény később megenyhül, és az erdőből kiérünk a Lesenceistvánd feletti szőlőkbe. Földúton ereszkedünk tovább, az út időnként aszfaltosra vált, de végül széles, murvaporos úton érjük el a falut. Pecsételni a faluközpontban lévő kis italboltban tudunk.