mtsz.org »Cikkek

OKT50 - Dédestapolcsánytól Putnokig

48. nap - 2011.07.31. - A hetedik szakasz hetedik napja - FRISSÍTVE!
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
Végre egy nap, amely nem esővel kezdődik! Miután elhagytuk kiváló szálláshelyünket, megkezdődött a hosszú aszfalttaposás… Vasárnap lévén csak egyetlen élelmiszerbolt volt nyitva a településen, itt a túrázók többsége feltöltötte készleteit, majd hosszú léptekkel megindultak a Lázbérci-víztározó irányába.

A Kéktúra útvonala a csodálatos környezetben elhelyezkedő víztározó melletti keskeny aszfaltúton halad az Upponyi-szoros felé. Volt aki felmászott az Eszkála-tetőre, mások a Dede-várhoz kapaszkodtak fel, a panoráma azonban mindenkit kárpótolt a fáradtságért.

Uppony szélén érintettük a pincesort, majd megkezdtük emelkedő utunkat a Szilas-tető irányába, ahonnan visszapillantva még egyszer gyönyörködhettünk a Bükk látványában.

A tetőn átérve, hosszan ereszkedtünk a Határ-völgybe, ahol a sár volt az úr. Sajnos itt is hatalmas gépek vágták szét a turistautat, méteres sártengert hagyva maguk után. Néhányan nem is úszták meg a sárfürdőt…

A Sajó hidat és a vasutat keresztezve hamarosan Putnok vasútállomásra értünk, ahol a kocsmában rövid pihenőt tartottunk, majd megindultunk a mai napi szálláshelyünkre, a város központjában álló Serényi Béla Gimnázium kollégiumába.