mtsz.org »Cikkek

OKT50 - Kőszegről Tömördre érkezett az OKT 50 csapata

2. nap - 2011.06.15. - Az első szakasz második napján
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
Korán keltek ma a kéktúra vándorai. Bár csak 9 órakor indult a csapat, már hét óra körül gyülekeztek a kísérő autó mellett az első hátizsákosok. Rövidesen kiderült, hogy egyáltalán nem méreteztük túl az Autóker Óbudától kölcsönbe kapott Toyota mikrobuszt. Mire mindenki megitta a reggeli kávéját és bepakolta szállítandó felszerelését, bizony csurig volt a busz.

Kőszegen még megálltunk a helyi turinform irodánál és a nagy platánfa tövében is csináltunk néhány képet, majd az útközben csatlakozókkal kiegészülve 35-en vágtunk neki a Tömördig tartó 16 kilométeres távnak.

Ruborits Sanyi vezetésével egy darabig az egykori az osztrák-magyar határszakaszon haladtunk, s szomorúan tapasztaltuk, hogy ők mennyivel nagyobb gondot fordítanak turista útjaikra. Valószínűleg több „kedvük” is van a karbantartáshoz.

A túra során elértük az Őz-kutat, majd a Guba-hegyet, később az Ilona szobor és az Ilona vár mellett haladtunk el. Nem messze Tömördtől Lukács Zoltán madarász madárvárta programján vettünk részt, aki egy nagyon érdekes előadással és madárgyűrűző bemutatóval lepett meg bennünket.

Tömördön, ebben a gyönyörű kis faluban, a Faluház melletti sportpályán vertünk sátort, ahol bográcsban főtt gulyással és meleg szeretettel fogadtak bennünket.