mtsz.org »Cikkek

OKT50 - Sümegtől Zalaszántóig

8. nap - 2011.06.21. - A második szakasz első napja
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
A Sümegről induló második szakasz azért is érdekes, mert hol Zala, hol meg Veszprém megyében vezet a kék út. A Kisfaludy Múzeum előtti induláskor Mag Éva a Veszprém megyei természetjárók nevében köszöntötte az indulókat és a helyi sajtó megjelent képviselőit. A regisztrációt követően vándoraink elbúcsúztak Sümegtől és nekivágtak a Zalaszántó felé vezető 22 kilométeres távnak.

Sümeget dél felől elhagyva, alig másfél kilométer megtétele után értük el a mogyorósdombi őskori kovabányát, ahol a látnivalók mellett 4 ágyas szállással is várják a turistákat. A kovabánya után a Sarvaly-kúti Erdészház felé indultunk. Sajnos a Sarvaly-kút, azaz az egykor bővizű forrás mára elapadt, mint ahogy számos másik is a bauxit bányászatnak köszönhetően. Csak a „mézédes és illatos” (idézet Zsófitól) szamóca kárpótolta a szomjas vándorokat.

Ezt követően felkaptattunk a Tátika-hegyre és megnéztük a Tátika várat, s bizony megérte a fáradságot ebben a nagy júniusi kánikulában.

Mivel ivóvizünk már fogytán volt, nagy örömmel fogadtuk a Hideg-kúti majornál Mag Éva személyében a felmentő sereget és a szétosztott hideg ásványvizet.

Hideg-kút felől kaptattunk fel a Kovácsi-hegyre, hogy megtekintsük a Sztúpát és az imaházat, amely nem csak Európa legnagyobb és Kelet-Európa első buddhista szentélye, hanem egyben az emberi jogok parkja is. A kilátás pedig egyedülálló. Ez is olyan, mait egyszer feltétlenül látni kell.

Zalaszántóra érve megtekintettük az árpád-kori templomot és a marcipán múzeumot, de sajnos a Faluház kimaradt, pedig, mint azt a csapatunkat később meglátogató Farkas Lajos polgármester úr elmondta, ott is vártak bennünket.

A Szent-Vendel kempingben szálltunk meg éjszakára, s elmondhatjuk, kevés ilyen hangulatos, barátságos és jól felszerelt turista szálláshellyel találkoztunk utunk során. Duró Ildikó egy hatalmas bogrács chilis babbal látta vendégül a kéktúrázókat, akik a vacsorát és egy jó beszélgetést követően tértek nyugovóra.