mtsz.org »Cikkek

OKT50 - Tapolcáról Badacsonytördemicre

12. nap - 2011.06.25. - A második szakasz ötödik napja
Archív cikk; tartalmát tovább nem frissítjük, így az elavult információkat is tartalmazhat.
Nagy sürgés-forgás támadt reggel nyolc óra körül a tapolcai Malom-tó partján. A szervezők az indítóállomást alakították ki, gyülekeztek az aznapi túra résztvevői – újak is szép számmal -, mindenki fotózott, a helyi tv stábja kereste a legjobb beállítást, a helyiek értetlenkedve figyelték a nagy nyüzsgést, s a park hajléktalan lakói is békés ordítozásba kezdetek a háttérben.

Végül harmincan vágtunk neki a badacsonytördemicig ránk váró 17 kilométernek és 480 méteres szintnek, ami az eddigiekhez képest könnyű sétának tűnt, de azért a végére csak megizzadtunk egy csöppet.

Utunk először a Szent-György- hegyre vezetett, ahol a turistaházban az eredeti fém bélyegzővel sikerült pecsételnünk, majd a csúcsra, a kilátópont felé indultunk. Közben megcsodálhattuk a bazaltorgonákat is, amelyekről - sok egyéb mellett - még az induláskor, a tapolcai Malom-tó partján hallhattunk egy érdekes előadást.

A kilátópontról megcsodálhattuk a kivételes panorámát, és újra megállapítottuk, hogy akárhány fotót is készítettünk ezekről a természeti szépségekről, egyik sem adja vissza a hitelesen azt az élményt, amit ilyenkor személyesen átél az ember. Bizony ezeket a dolgokat tényleg látni (!) kell. És megélni.

Visszafelé az Oroszlán-kút mellett jöttünk el, ittunk annak finom és hűs vizéből, majd a Tóti-Lengyel kápolnánál ebédeltünk. Persze csak úgy turista módjára: a hátizsákból. Leereszkedtünk az aszfalt útig, majd a kerékpárutat követve Szigligetre értünk. Itt megnéztük a szigligeti várat, majd az avasi templomromot. Elidőztünk Vass Albert emlékműve mellett és megemlékeztünk a napjainkban újra felfedezett író-költő munkásságáról.

Utunk és a jelzés a tördemici vasútállomásra vezetet bennünket, ahol beszereztük a kötelező bélyegzőket – pontosabban a pecséteket, mert a bélyegzőkre nagyon vigyáztakJ Arról nem is beszélve, hogy pénztáros híján a forgalmista ütött hagyományos vas stemplit a túranaplókba, ami megint csak ritkaság számba megy.

Mai túránk a Faluház-Teleház előtt ért végett, mert a társaság java része – hála a település polgármesterének - itt talált éjszakára szállást, bár akadt olyan is, aki a Balaton parti kempingben, vagy egy badacsonyi vendégházban töltötte az éjszakát.