Borzavár - Takács-árok - Pintér-hegy - parkerdő - tanösvény bejárat, parkoló - Zirc, Rákóczi tér - Apátság - Zirc, vá. TÚRALEÍRÁSSAL!

OKT-085 I.8/5
Borzavár - Zirc
Borzavár
Zirc, vá.
Veszprém Megyei Természetbarát Szövetség
2011-12-01 18:07:21

Térkép: Bakony turistakalauz 1:40000, Cartographia 2008.
A szakasz fóruma: 8.sz. túra: Városlõd - Zirc
Bélyegzőhelyek fórumai:  Borzavár, Zirc

A bejárás időpontja: 2010. október 16.
A leírás elkészült: 2011. július 24.

Borzavár - Zirc

Bélyegzés után az Oázis presszóból továbbindulva leereszkedünk Borzavárról a Borzavári-ér völgyébe, az utolsó házak után az országút egy kis hídon keresztezi azt, utána rögtön balra letérünk az aszfaltútról, de nem a pusztuló gazdasági épületek felé indulunk, hanem egy, az úttal párhuzamos, alig látható ösvényen folytatjuk az utat. Kapaszkodni kezdünk a domboldalban a néha csak nehezen követhető ösvényen, itt nagyon kell figyelni a bokros, ligetes hegyoldalban ritkásan feltűnő kék jelzéseket! Hamarosan elérjük az erdőt, rátérünk egy nyiladékban futó földútra, és a Zircig tartó további utunkat ezen tesszük meg.

Visszatekintés Borzavárra a domboldalból

Földutunk a fák miatt csak alig érzékelhető Takács-árokban halad hosszan, majd felérünk egy dombtetőre. Az út lejteni kezd egy kis keresztvölgybe, aztán elérjük a földúton azt a pontot, ahol egy nagyobb esőzés alámosta az utat, és az hosszan beszakadt. Ezt a helyet egy, a fák között vargabetűt leíró ösvényen tudjuk elkerülni. Később az utunk ismét emelkedni kezd és felkapaszkodunk a Pintér-hegy oldalába.

Feltűnik előttünk a távolban az apátsági templom és a Reguly Antal könyvtár épülete

Az erdőből kiérve Zircet egy bekerített pihenőpark és játszótér területén érjük el, átvágunk a füves területen, kilépünk a kapuján és rátérünk a Deák Ferenc útra. Messze előttünk feltűnik a városközpontban álló apátsági templom tornya és a Reguly Antal könyvtár teteje. Sokáig ereszkedünk le a városba, a Rákóczi téren rátérünk a forgalmas Köztársaság útra, elhaladunk az apátsági templom mellett és hosszan gyalogolunk az arborétum kerítése mentén. A kék színű hipermarketet elhagyva balra rátérünk a vasútállomás rövid bekötőútjára, ezen érjük el az állomásépületet. Pecsételni a forgalmi irodában tudunk a kéktúrás bélyegzővel.