Csicsói erdészház - Kinizsi Pál turistaút - Szentjakabfai-erdő - Viszont-völgy - Tálodi kolostorrom, Kinizsi-forrás - Szent Mihály-hegy - Pálos kolostorrom - Nagyvázsony TÚRALEÍRÁSSAL!

OKT-065 I.6/5
Csicsói erdészház - Nagyvázsony
Csicsói erdészház
Nagyvázsony, Kinizsi-vár
Veszprém Megyei Természetbarát Szövetség
2012-05-23 06:31:18

Térkép: A Balaton-felvidék és a Keszthelyi-hegység turistaatlasz és útikönyv, 1:40000, Cartographia 2002.
A szakasz fóruma: 6.sz. túra: Badacsonytördemic - Nagyvázsony
Bélyegzőhelyek fórumai:  Csicsói eh., Nagyvázsony

A bejárás időpontja: 2012. április 30.
A leírás elkészült: 2012. május 23.

Csicsói erdészház - Nagyvázsony

Bélyegzés után a murvás úton továbbindulva folytatjuk az utunkat, ezen érjük el újabb fél órás menettel a Nagyvázsony és Vigántpetend közötti országutat. Röviden rátérünk az aszfaltcsíkra és 3-400 métert ballagunk rajta kelet felé, aztán letérünk róla és az erdőben folytatjuk az utunkat. Erősen figyelni kell a dzsinzsás erdőszélen a fák közé betérő ösvényt, mert könnyű elmenni mellette! A fák közé érve a Viszont-völgy ösvényén ereszkedünk sokáig, nagyjából húszperces menettel érjük el a gyalogúttól balra lévő tálodi kolostorromot és a Kinizsi-forrást.

A tálodi kolostor romjai

A Kinizsi-forrás medencéje

A forrás melletti erdei pihenőből továbbindulva már hamarosan magunk mögött hagyjuk az erdőt, egy széles nyiladék rétjére kiérve pont az előttünk fekvő Kab-hegyre nyílik kilátás. Végighaladva a széles nyiladékon az erdőszélen jobbra térünk, a Vázsonyi-Séd-patak melletti fasor és az erdő között húzódó réteken kanyargó keréknyomokon ballagunk sokáig, közben elhaladunk a Szent Ilona kápolna romaihoz invitáló faragott fatábla mellett is. Ösvényre térve egy ideig ismét a fák között haladunk, aztán az erdőt végképp magunk mögött hagyva felkapaszkodunk már újra keréknyomokon a Szent Mihály-hegy kopár oldalában.

Kilátás a Kab-hegyre

Mellettünk balra ismét erdő húzódik, ide kell betérnünk, erősen figyelve a szórványos kék jelzéseket. A fák közé belépve egy keskeny nyiladék ösvényén indulunk tovább, aztán néhány perccel később sarkos jobbkanyarral egy keresztező nyiladékra fordulunk. Hamarosan megpillantjuk magunk előtt a Szent Mihály kolostor kútját. Innen ösvény indul jobbra, a fák közötti tisztáson álló impozáns romokhoz.

A Szent Mihály kolostor romjai

A kék jelzés útjára visszatéve már gyorsan elérjük Nagyvázsony határát a temetőnél, itt rátérünk a Temető utca keskeny aszfaltcsíkjára és néhányszáz lépés után balra megpillantjuk Vázsonykő várát a háztetők felett. Pecsételni a várkapu melletti pénztár-szuvenírárus faháznál tudunk, nyitvatartási időben elkérhetjük a kéktúra gumibélyegzőt, ha pedig a faház zárva van, akkor a ház oldalára szerelt dobozkájában megtaláljuk a fémpecsétet. Ezzel az Országos Kéktúra Balaton-felvidéket átszelő útjának végére értünk, innen már a Bakonyban folytatjuk az utunkat.